Natuurlijk helpen we je!

Hopelijk vind je hieronder het antwoord op je vraag.
Staat je vraag hier niet tussen? Je kunt momenteel alleen je vraag stellen via Facebook

Algemeen

Hoe maak ik een account aan?

Druk op onderstaande button. Je start dan met het aanmaken van je gastenpagina.

Gratis aanmelden

Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?

Dat kan op 2 manieren:

  • Kies voor inloggen en druk vervolgens op “Wachtwoord vergeten? “. Je moet dan je e-mailadres invullen en vervolgens krijg je een e-mail met een button waarmee je je wachtwoord kunt wijzigen.
  • Als je ingelogd bent, kies je in het menu voor “Account” en vervolgens druk je op “Wachtwoord wijzigen”. Je krijgt dan een e-mail met een button waarmee je je wachtwoord opnieuw instelt.

Hoe verwijder ik mijn account?

Als je ingelogd bent, kies je in het menu voor “Account” en vervolgens druk je op “Account verwijderen”. Je kunt vanaf dat moment niet meer inloggen en wij verwijderen al je gegevens.

Kan ik Baby Kiekeboe vinden in mijn App Store?

Nee. Wel kun je Baby Kiekeboe op al je apparaten gebruiken, het ziet er overal super uit. Gewoon even inloggen op mijn.babykiekeboe.nl

Hoe zit het met de beveiliging van mijn gegevens?

Wij gaan heel zorgvuldig met je gegevens om. Alle gegevens worden versleuteld verstuurd en veilig opgeslagen in onze database. Wachtwoorden worden versleuteld opgeslagen in onze database. Wij kunnen dus nooit zien welk wachtwoord je gebruikt hebt.

Gastenpagina

Hoe kan ik mijn gastenpagina wijzigen?

Als je ingelogd bent, kies je in het menu voor “Gastenpagina”. Vervolgens kun je wijzigen wat jij wilt. Daarna verschijnt er een balk onderaan het scherm met de optie “Opslaan”. Druk hierop. Je gegevens zijn daarna gewijzigd en zichtbaar voor je gasten.

Hoe komen gasten op mijn gastenpagina?

Eerst deel jij je link met je gasten. Via Whatsapp, Facebook, of je kunt de link kopiëren en bijvoorbeeld in een e-mail of op je geboortekaartje zetten. Dit doe je door als je ingelogd bent in het kader “Deel jouw link” te drukken op “Delen via WhatsApp”, “Delen via Facebook” of “Kopieer link”.

Je gasten komen dan op jouw gastenpagina door door op de link te drukken, of door de link in te typen in en een internet browser.

Hoe plannen gasten een kraambezoek?

Op jouw gastenpagina, drukken de gasten op “Plan een kraambezoek”. Afhankelijk of jij groepen hebt aangemaakt, krijgen de gasten de vraag wat de connectie met jou is (bijvoorbeeld Neven en nichten of Buurtgenoten). Afhankelijk van wat de gast hier kiest komen de bijbehorende datums in beeld, waaruit de gast kan kiezen. Gasten krijgen eerst de datums te zien die jij speciaal voor deze groep hebt aangemaakt. Daaronder krijgen gasten de datums te zien die jij voor iedereen hebben gepland.

Als jij geen groepen hebt aangemaakt, krijgen gasten meteen de datums te zien.

Vervolgens kiest de gast een datum en vult daar zijn gegevens in. Na bevestigen ontvangt de gast een e-mail. Jij ontvant ook een e-mail en je ziet dit terug in de agenda.

Hoe kunnen gasten iets van mijn verlanglijstje afstrepen?

Als er iets op je verlanglijstje staat, verschijnt de knop “Verlanglijstje” op je gastenpagina. Als gasten hierop klikken verschijnt je verlanglijstje met alle artikelen die je erop hebt gezet.

Je gasten kunnen dan iets afstrepen van je lijstje door op de knop “afstrepen” te drukken.

Ook worden je gasten op je verlanglijstje geattendeerd in de bevestigingsmail die ze ontvangen, op het moment dat ze een afspraakje hebben gemaakt. Ze kunnen dan met een knop in de e-mail ook naar jouw verlanglijstje gaan.

Mijn oma heeft geen internet, hoe kan ik haar bezoekje toch in de agenda zetten?

Jij kunt zelf op je gastenpagina een bezoekje voor iemand anders plannen en dan je eigen e-mailadres opgeven.

Agenda

Hoe plan ik een datum?

Als je ingelogd bent (en je bent in de agenda) druk je op “Plan een datum”. Vervolgens doorloop je alle stappen. De datum wordt dan aangemaakt en verschijnt in je agenda. Op dat moment is deze datum ook zichtbaar voor je gasten.

Hoe wijzig ik een datum?

Als je in de agenda bent, klik je bij de betreffende datum op het “rondje met podloodje”. Je kunt nu wijzigingen maken en als je op de knop “Opslaan” drukt worden de wijzigingen opgeslagen. Je ziet de wijzigingen terug in je agenda en deze wijzigingen zijn ook direct zichtbaar voor je gasten.

Je kunt ook in de groepsweergave (Bekijk groepen) klikken op een datum en vervolgens je wijzigingen aanbrengen, dan gebeurt er hetzelfde.

Kan ik een datum ook annuleren?

Ja dat kan. Je doet dit door bij de betreffende datum op het “rondje met kruisje” te drukken. Als er al gasten op deze datum komen, laten wij hun weten dat het niet doorgaat en krijgen ze een link om een nieuwe datum te kiezen. Je hebt ook nog de mogelijkheid om een persoonlijk bericht mee te sturen met deze e-mail.

Handig toch?

Kan ik zelf ook een gast afzeggen?

Ja dat kan. Druk op het “rondje met het podloodje”, of in de groepsweergave op de datum, nu kom je in de wijzig modus. Ga naar “3 Wie?”, vervolgens druk je op de knop “Gasten afzeggen” helemaal onderaan. Klik op de gast die je wilt afzeggen. Je hebt de mogelijkheid om een persoonlijk bericht te typen en als je op “Bevestigen” drukt ontvangt de gast een e-mail van deze afzegging.

Hoe weet ik als een gast een afspraak heeft gemaakt?

Zodra een gast een afspraak heeft gemaakt, krijg je hierover een e-mail.

Je kunt dit ook zien in de agenda. Je agenda wordt elke 15 minuten bijgewerkt.

Wil je geen e-mail ontvangen als een gast een afspraak heeft gemaakt, dan kun je dit uitzetten op je “Gastenpagina”, onder het kopje “Opties”.

Groepen

Wat zijn groepen?

Heb je er wel eens aan gedacht? Een middagje speciaal voor je neven en nichten? Ze zien dan gelijk de baby en jullie hebben elkaar waarschijnlijk al een tijdje niet gezien. Vind je dat leuk, zo’n concept groepen? Alles kan met Baby Kiekeboe, maar niets hoeft. Jij bepaalt het allemaal zelf, handig toch?

Dit is een voorbeeld van een groep, in dit geval “neven en nichten”. Zo kun je bijvoorbeeld ook één of meerdere datums plannen voor je buurtgenoten of collega’s.

Als jij met groepen werkt, krijgen gasten bij het plannen van een kraambezoek de vraag wat de connectie met jou is (bijvoorbeeld Neven en nichten of Buurtgenoten). Afhankelijk van wat de gast hier kiest komen de bijbehorende datums in beeld, waaruit de gast kan kiezen. Gasten krijgen eerst de datums te zien die jij speciaal voor deze groep hebben aangemaakt. Daaronder krijgen gasten de datums te zien die jij voor iedereen hebt gepland.

Hoe maak ik een groep?

Je kunt dit doen terwijl je een nieuwe datum aan het plannen bent. Bij stap 3 Wie?, druk je op de knop “Nieuwe groep aanmaken”. Vervolgens verzin je zelf een naam voor de groep en druk je op “toevoegen”.

Ook als je een bezoekmoment wijzigt kun je in “stap 3 Wie?” een groep aanmaken.

Kan ik de naam van de groep wijzigen?

Ja dat kan. Ga naar de “Groepsweergave” door in Agenda, te drukken op de knop “Bekijk groepen”. Hier kun je bij de betreffende groep op het “rondje met potloodje” drukken om de groepsnaam te wijzigen.

Hoe zie ik welke datums ik voor een groep gepland heb?

Dat zie je in de “groepsweergave”. Ga naar de “Groepsweergave” door in “Agenda”, te drukken op de knop “Bekijk groepen”. Je ziet dan per groep de datums.

Kan ik meerdere datums voor een groep plannen?

Ja dat kan. Je kunt zoveel datums voor een groep aanmaken als je zelf wilt. Bij het aanmaken van een datum selecteer je steeds bij “stap 3, Wie?”, wie je voor deze datum wilt uitnodigen. Het is niet zo dat als je eenmaal een groep hebt geselecteerd, je deze groep niet meer bij een nieuwe datum kunt selecteren.

Ik wil niet met groepen werken, kan dat ook?

Ja dat kan. Je kiest dan gewoon steeds bij het plannen van een nieuwe datum dat je iedereen wilt uitnodigen.

Verlanglijstje

Hoe maak ik een verlanglijstje aan?

Als je ingelogd bent, kies je in het menu voor “Verlanglijstje”. Jouw verlanglijstje wordt zichtbaar voor je gasten op het moment dat er minimaal 1 artikel op staat. Je voegt een artikel toe door op de knop “Cadeautip toevoegen” te drukken.

Je kunt dan zoeken in de catalogus met meer dan 90.000 baby artikelen. Ook heb je de mogelijkheid zelf een artikel toe te voegen wat niet in de catalogus staat.

Hoe zet ik een artikel op mijn verlanglijstje?

Als je via menu naar “Verlanglijstje” gaat, klik je op “Cadeautip toevoegen”.

Je kunt dan zoeken in de catalogus met meer dan 90.000 baby artikelen.
Je voegt een artikel dat je graag wilt hebben toe door op de knop ” Voeg toe” te drukken.

Ook heb je de mogelijkheid zelf een artikel toe te voegen wat niet in de catalogus staat. Dit doe je door op “Zelf iets toevoegen” te drukken.

Welke artikelen vind ik in de catalogus?

In de catalogus vind je meer dan 90.000 baby artikelen van Bol.com. Wil je iets van een andere webshop op je lijstje zetten, dan doe je dit door op “Zelf iets toevoegen” te drukken. Je kunt dan de link plakken en/of zelf een omschrijving van je cadeautip geven.

Wat betekent "Inspiratie opdoen"?

“Inspiratie opdoen” toont baby artikelen van Bol.com. Je kunt als je voor “Filter resultaten” kiest, of in het menu aan de linkerkant van je scherm,  een keuze maken uit categorieën, bijvoorbeeld, “Thuis & Slapen” of “Knuffels & Speelgoed”. Je kunt ook een filter instellen voor een specifiek merk of type product. Zo doe je inspiratie op voor je ideale kraamcadeautje.

Hoe kan ik mijn zoekresulaten filteren en sorteren?

Je kunt zoekresulaten filteren door op de knop “Filter resultaten” te drukken, of in het menu aan de linkerkant van je scherm filters toe te passen.  Je kunt hier een keuze maken uit categorieën(als die er zijn). Je kunt ook een filter instellen voor een specifiek merk of type product. Zo doe je inspiratie op voor je ideale kraamcadeautje. Je kunt filters ook weer verwijderen door op het prullenbakje te drukken.

Je kunt zoekresultaten sorteren op Bestverkocht, Prijs, Titel A-Z, Verschijningsdatum en Beoordeling. Selecteer je keuze en je zoekresultaten worden automatisch gesorteerd.

Hoe kan ik zelf iets toevoegen wat niet in de zoekresultaten staat?

Als je via menu naar “Verlanglijstje” gaat, klik je op “Cadeautip toevoegen”. Vervolgens druk je op “Zelf iets toevoegen”. Je kunt daar de webshoplink plakken (niet verplicht) en een naam of beschrijving en eventueel prijs van je cadeautip geven.

Hoe strepen mijn gasten een cadeautje af?

Als er iets op je verlanglijstje staat, verschijnt de knop “Verlanglijstje” op je gastenpagina. Als gasten hierop klikken verschijnt je verlanglijstje met alle artikelen die je erop hebt gezet.

Je gasten kunnen dan iets afstrepen van je lijstje door op de knop “afstrepen” te drukken. De cadeautip is dan meteen afgestreept, hiervoor hoeft de gast niet eerst zijn of haar naam en e-mailadres op te geven.

Ook worden je gasten op jouw verlanglijstje geattendeerd in de bevestigingsmail die ze ontvangen, op het moment dat ze een afspraakje hebben gemaakt. Ze kunnen dan met een knop in de e-mail ook naar jouw verlanglijstje gaan.

Kan ik zelf een cadeautje afstrepen?

Ja dat kan, op twee manieren:

Je kunt kiezen om een cadeautip te verwijderen. Ga in het menu naar “Verlanglijstje”. Vervolgens zie je alle cadeautips die op je verlanglijstje staan. Je verwijdert een cadeau door op het “verwijderen” te drukken.

Je kunt ook naar je eigen gastenpagina gaan, daar drukken op “Verlanglijstje” en het betreffende cadeau afstrepen, door op de knop “afstrepen” te drukken.

Hoe kan ik bekijken welke cadeautjes al zijn afgestreept?

Dat kun je zien door naar je eigen gastenpagina te gaan en te drukken op “Verlanglijstje”. Je ziet dan onderaan de cadeautjes die zijn afgestreept.

Je kunt het NIET zien door in het menu naar “Verlanglijstje” te gaan. Daar zie je al je cadeautips, ongeacht of ze afgestreept zijn of niet.